Blogg om marknadsföring

Tips och råd

Tänk att för bara 10 – 20 år sedan, fanns ingenting av detta!

mars 29, 2017
Tänk att för bara 10 – 20 år sedan, fanns ingenting av detta!

På 1990-talet var jag med och drog igång ett litet företag i en källare på Gärdet i Stockholm, som skapade, producerade och sålde “datautbildning på video” (VHS). Och just 1994 var året då vi i samarbete med Microsoft och Modem-säljande återförsäljaren Dennis Bergström AB, förberedde den stora lanseringen av Windows-95, och när vi första gången kom att introduceras till symbolen @ och fenomenet Internet!

Ja, kära 80-talister och senare födda, det fanns en tid när vare sig Internet, smartphones eller sociala medier ens existerade. Och nej, datorerna på den tiden hade inga inbyggda och färdigkonfigurerade modem, utan en liten tillkopplad låda med sladdar och lampor som alltså var ett externt sådant! Det gav ifrån sig mystiska, hemska läten och ljud, som förebådade en dyr och hemsk krasch vilken sekund som helst, och om Du ringde till supporten, bad de dig i regel att hålla din fasta telefonlur mot modemet så att de kunde höra eländet, bara för att sedan berätta att det var “helt i sin ordning” och att det “skulle låta som en gammal transistorradio som just tappats från 6:e våningen rätt ner i gatan”(?)

Vårt lilla, och hyfsat framgångsrika företag skulle säkert ha kallats en “Start-up” idag, men inte ens det uttrycket var uppfunnet på den tiden, utom möjligen som något varumärke för en flaska
“Start-Gas” kanske :) 

 

Läs mer

What is Effective and Efficient Post?

februari 06, 2017
What is Effective and Efficient Post?

Even if these two terms have different meanings, for a post to be effective it must also be efficient. Let’s separate them for a minute and look first at efficient postings. For a post to be efficient it must fit the following 3 parameters.

1. Easy to read

2. Be concise

3. Limit use of abbreviations

Read more by clicking the image below.

 

Läs mer

This is Digimoto

februari 03, 2017
This is Digimoto

With Digimoto you can efficiently  carry out  your digital marketing in social media, as newsletters and as loyalty programs through Digimoto´s mobile app. Please read our complete feature list here.

 

Läs mer

Personal Branding

januari 26, 2017
Personal Branding

LOVE ME! (Goddamn it)

There have been multiple articles and books written on "Personal Branding" during the last decades, and for some reason they seem to have increased in numbers lately? Perhaps it would be easy to explain it with the digitization and the spread of Internet and Smartphones, but that might be a wrong and too shallow analysis?

"A Brand" is the total reputation of a product, company, organization, person or phenomena, as others perceive it. It means that the same "Brand" can mean totally different things to different people. When companies, journalists and even lawyers (?) claim companies owning "Brands", they really refer to "registered Trademarks". These are often protected by registered "words" and/or "figurative"/"visual elements". But the "Brands" only exist in the minds of the consumers/people! What companies normally do is that they are striving for an as clear and similar Brand Position as possible, in as many people's minds as possible. That is, what they spontaneously say and think about a brand.

 

Läs mer

Concept of branding and brands

januari 20, 2017
Concept of branding and brands

Regarding the article (link below) from Harvard Business Review, I felt the need to write this blog. Nothing new or breath taking in any way, but nevertheless an important reminder for anyone who wants to understand the concept of brands and branding.

The brand only exists in the minds of the consumer, and its brand position is very selldom (never) anywhere close to its "pay-off" or "tag-line" or "brand promise"! These are all the company's inside-out ideas, and have rarely any realistic chance to actually describe the real brand position (what people spontaniously will connect with and express about the brand). CLICK TO READ MORE.

 

  • Tags:
  • Marketing
  • Läs mer